|
2013 жылғы 05 маусымда жарияланды
Қазақстан Републикасы Премьер-Министрінің бірінші орынбасары -Өңірлік даму министрі Б.Ә.Сағынтаевқа
Депутаттық сауал Қңшетті Бақытжан Әбдірұлы!
Сізге мүрағат ісі саласындағы көкейкесті проблемаларға байланысты депутаттық сауал жолдап отырмыз. Мемлекеттік мүрағаттар қазіргі жэне тарихи қүжаттар айналымын қамтамасыз ететін мемлекеттік мекемелер жүйесіндегі маңызды бір қүрылым болып табылады. Мүрағаттар адамның туғанынан бастап қайтыс болғанына дейінгі кезеңді қамтып, эртүрлі мэселелер бойынша түрғындарға қызметтер көрсететіні анық. Олардың қүқығын жэне заңды мүдделерін қорғауға мүмкіндік береді. Сондықтан мүрағаттардың жай-күйі - элеуметтік маңызға ие мэселенің бірі. Алайда, егеменді ел болған кезеңнің ішінде бар болғаны екі-ақ — Астана мен Алматы қаласында мүрағат ғимараты салынған, өңірлерде бірде-бір мүрағат салынбаған.
Біріншіден, мэңгілік жэне үзақ мерзімге сақталатын ақпараттарды жинақтаудың түрақты үдерісін ескеретін болсақ, бүгінгі таңда қүжаттардың көлемі жыл сайын артып келе жатқаны барлық мемлекеттік мекемелер үшін өзекті мэселе болып отыр. Қазірдің өзінде елімізде мүрағаттардың толтырылымдылығы 100 %-дан астам, ал кейбір өңірлерде 150 %-дан асып кеткен. Біздің елде қүжаттарды сақтау нормативіне жауап беретін, отқа
2
төзімділігі бар, негізгі конструкциясы үзақ жылға төзімділігі сақталған, арнайы жабдықталған мүрағат сақтаушы ғимараттар жетіспейді.
Арнайы жабдықталған ғимараттар тек қана облыс орталықтарында бар, оның өзінде де Кеңес өкіметі түсында салынған, сақтау режимін қалыпты үстап түратын қүрал-жабдықтары мен приборлары өте ескірген, олардың көбі қазір жүмыс істемейді. Ал қалалық жэне аудандық мүрағаттар қүжаттарды сақтау талаптарына сэйкес келмейтін ыңғайластырылған үй-жайларда орналасқан. Соған орай мүрағаттық алаңды үлғайту мэселесі негізінен қосалқы жэне техникалық үй-жайларды қайта жабдықтау жолымен шешімін табуда. Сондықтан бүгінгі таңда қүжаттарды арнайы сақтау жабдықтары қарастырылған мүрағаттардың үлгілік ғимараттарын салу - күн тэртібіндегі мэселе.
Екіншіден, қазіргі заманғы ақпараттық технология мүрағат саласына кешеуілдеп енгізілуде, мүрағаттық ақпараттар бойынша түрғындардың сүранысын қанағаттандыруда мүрағат қорының элеуетін пайдалану деңгейі де төмен. Елімізде электронды үкімет енгізіліп, электронды қүжат айналымына көшірілгендігі өңірлерде «электронды мүрағаттар» қүруды, ал келешекте Бірыңғай электронды қүжаттарды сақтау республикалық орталығын қүруды талап етеді.
Үшіншіден, мүрағат қорын сапалы жинақтау, оны саяси, элеуметтік-мэдени жэне тарихи маңызы зор қүжаттармен үнемі толықтырып отыру мүрағатшылардың лауазымдық міндеттеріне кіреді. Осы орайда, нақты алғанда, мүрағат қызметкерлерінің 90 %-ы осы саланың мамандары емес немесе мүрағатты жүргізу міндеті іс жүргізушілерге жүктелген.
Әсіресе, Шымкент қалалық мүрағат үйін, сондай-ақ Шығыс Қазақстан жэне Қызылорда облыстық мүрағат үйін салу мэселесі өте өзекті болып түр. Бір миллиондай түрғыны бар Шымкент қаласы үшін мүрағат үйін салу маңызды мэселе болып табылады. Тиісті жобалау-сметалық қүжаттары Экономика жэне бюджеттік жоспарлау министрлігіне тапсырылған, алайда, Шымкент қалалық мүрағат үйін салу мэселесі бірнеше жыл бойы шешімін таппай келеді. Осы орайда, аталған облыстарда мүрағат үйін салу мэселесінің жай-күйін, сондай-ақ 2014 жылғы республикалық бюджеттен Шымкент қалалық мүрағат үйінің қүрылысына нысаналы трансферт бөлу мүмкіндігін қарастыруыңызды сүраймын.
3
Бүгінгі көтерілген мэселе еліміздің барлық өңірлері үшін өте өзекті болып отыр жэне ол Өңірлік даму, Экономика жэне бюджеттік жоспарлау, Мэдениет жэне ақпарат министрліктерінің өзара тиімді іс-қимылдарының арқасында ғана шешілуі мүмкін. Осы орайда Сізден жоғарыда аталған министрліктермен бірлесе отырып, алға қойылған мэселені қарастыруыңызды, елімізде ъщрағат ісін дамыту жөніндегі қажетті іс-шараларды қабылдауыңызды жэне заңда белгіленген мерзімде біздің депутаттық сауалымызға жауап беруіңізді сү^эаймыз.
Депутаттар В.К. Бишимбаев
Д.Н. Назарбаева Г.Н. Ықсанова Н.М. Петухова Б.Смағұл
Оглашен 5 июня 2013 года
Первому Заместителю Премьер - Министра - Министру
регионального развития Республики Казахстан Б.А. Сагинтаеву
Депутатский запрос Уважаемый Бахытжан Абдирович!
Обращаемся к Вам в связи с назревшими проблемами в сфере архивного дела. Государственные архивы являются одними из важных структур в системе государственных учреждений, которые обеспечивают современный и исторический документооборот. Архивы обслуживают население по разным вопросам, сопровождая от рождения до смерти, дают возможность защитить права и законные интересы, поэтому состояние архивов является одним из социально значимых вопросов. При этом всего за время независимости было построено только 2 архива - в городах Астана и Алматы, в регионах не было построено ни одного нового архива.
Во-первых, с учетом постоянного процесса накопления информации вечного и долговременного хранения проблема возрастания объёмов документов сегодня актуальна для всех государственных учреждений. Уже сейчас по стране заполняемость архивов достигла свыше 100 %, а в ряде регионов достигает более 150%. Не хватает специализированных архивохранилищ с соблюдением высокой долговечности основных конструкций здания, его огнестойкости, отвечающих нормативам хранения документов.
Специализированные здания имеются только в областных центрах, построены еще в советское время, оборудование и приборы, поддерживающие режим хранения, устарели, многие из них уже не работают. Городские и районные архивы вообще находятся в приспособленных помещениях, не соответствующих требованиям документохранения. На этом фоне проблема расширения архивных площадей в основном решается посредством переоборудования подсобных и технических помещений. Поэтому назрела необходимость строительства типовых зданий архивов, предусматривающие специально оборудованные хранилища.
Во-вторых, современные информационные технологии недостаточно внедряются в архивную отрасль, потенциал архивного фонда минимально используется для удовлетворения спроса населения на архивную информацию. С введением электронного правительства и перехода на электронный документооборот требуется создать «электронные архивы» в регионах, а в дальнейшем - единый республиканский Центр хранения электронных документов.
В-третьих, в должностные обязанности архивариусов входят качественное комплектование архивного фонда, обогащение его состава документами, имеющими политическое, социально-культурное и историческое значение. При этом практически 90% архивных работников не являются специалистами либо обязанности по ведению архива возлагаются на делопроизводителя.
Особо актуально строительство городского архива в Шымкенте, областных архивов в Восточно-Казахстанской и Кызылординской областях. Для Шымкента, города с почти миллионным населением, строительство архива является одним из важных вопросов. Соответствующая проектно-сметная документация представлена в Министерство экономики и бюджетного планирования, однако на протяжении нескольких лет вопрос о строительстве архива г.Шымкент не решается. В этой связи прошу рассмотреть состояние вопроса по архивам в указанных областях, а также возможность выделения целевого трансферта на строительство архива в г.Шымкент в бюджете на 2014 год.
Указанные проблемы актуальны для всех регионов страны и могут быть решены только при эффективном взаимодействии Министерств регионального развития, экономики и бюджетного планирования, культуры и информации. В этой связи уведительно просим Вас совместно с выше указанном ведомствами рассмотреть поставленные проблемы, принять необходимые меры по развитию архивного дела в стране и ответить на наш запрос в установленные законодательством сроки.
Депутаты В.К. Бишимбаев
Д.Н. Назарбаева
Г.Н. Иксанова Н.М. Петухова Б.Смагул