Смышляева
Екатерина
Васильевна

VIII сайланған
Қазақстан Республикасы Парламенті Мәжілісінің Экономикалық реформа және өңірлік даму комитетінің хатшысы

Депутатқа хат
Қазақстан Республикасы Премьер-Министрінің орынбасары А.С. Көлгіновке депутаттық сауал

Құрметті Алтай Сейдірұлы!

"AMANAT" партиясы бағдарламасының міндеттерінің бірі балалардың қосымша білім беру қызметтеріне қолжетімділігін қамтамасыз ету болып табылады.

Бұл мүмкіндікті олардың жан басына шаққандағы қаржыландыруы қамтамасыз етуі керек еді.

Алайда, бұл мүмкіндікті жүзеге асырудың тиісті механизмі әлі табылған жоқ. "Арт-спорт" жанжалдары әлі жойылған жоқ, ал жаңа цифрлық құралдар қазірдің өзінде таң қалдырады.

Сонымен, ата-аналар арасында орындарды бөлу "жылдамдықпен"жүреді. Алматы порталындағы кезектегі орындар 40 минутта аяқталды.

Шындығында, мұндай "әділ" және заманауи тәсілді үкімет өте жиі және әртүрлі салаларда қолданады. Әсіресе, барлығына бір нәрсе жетіспесе.

"Цифрландырудың" алғашқы құрбандары біздің фермерлер болды. Құжаттарды беру жылдамдығы негізінде субсидиялар бөлінді. Шот бірнеше минутқа созылды, ақша найзағай жылдамдығымен аяқталды.

Ауыл шаруашылығы рекордтары жеңілдікпен бұзылды несиелеу Индустрия министрлігі. Бұл жағдайда машиналар үшін күрес 18 секундта аяқталды. Олар айтқандай, кім үлгермесе, ол кешігіп қалды.

Ал бүгін бұл тәсіл әлеуметтік салаға жетті. Мұнда бөлінетін тауарлардың тапшылығы бірқатар ұйымдастырушылық мәселелермен ауырлатылады:

Біріншіден, балалар контингентін барабар есепке алмау аясында нақты қажеттілікті жете бағаламау бар. Бір уақытта жұмыс істейтін екі әкімшінің қызмет алушыларының қайталануы және жеткіліксіз есебі жүріп жатыр - бұл білім және Мәдениет министрлігі. Бұл ретте Бірыңғай электрондық кезек, жүйелердің толыққанды интеграциясы жоқ.

Екіншіден, тапсырыс көлемі өңірлер бойынша және өңірлер ішінде біркелкі бөлінбейді. Облыстар бойынша көлем жергілікті бюджеттің мүмкіндіктеріне байланысты, дегенмен елдің әрбір кішкентай азаматы қосымша білім алуға құқылы.

Үшіншіден, қызметті жеткізушілердің біркелкі бөлінбеуі іске асыруды қиындатады. Сондықтан ауылдық жерлерде олар жеткіліксіз. Ал мемлекеттік ұйымдардың спорттық және шығармашылық тапсырыс бойынша қызмет көрсетуге қатысуы шектеулі.

Төртіншіден, бүгінгі таңда бөлу жүйелерінде іріктеудің қандай да бір критерийлері, кезектілігі, сабақ түрлері бойынша шектеулер жоқ. Бұл ретте кездейсоқ іріктеу тетігі де іске асырылмайды. Негізгі критерий-пернелерді басу жылдамдығы.

Осылайша, ақаулы бизнес-процестерге салынған цифрландыру әрекеттері орын, машина немесе ақша тапшылығы мәселесін шешпейді. Ашықтық пен қол жетімділіктің орнына сенімсіздік, әділетсіздік және көңілсіздік тудырады.

Жоғарыда айтылғандарға байланысты жан басына шаққандағы қаржыландыруды ведомствоаралық деңгейде бөлу тәсілдерін өзгерту қажет деп санаймыз, бұл ретте:

- бір жауапты мемлекеттік органды белгілей отырып, қосымша білім беру қызметтерін көрсетудің бизнес процесін қайта қарау;

- бірыңғай тәсілді орнату. Бірыңғай тарифтермен жан басына шаққандағы қаржыландыру меншік нысанына қарамастан барлық білім беру ұйымдары үшін жұмыс істеуге тиіс;

- Білім Министрлігінің контингентін есепке алудың ақпараттық жүйесі базасында бірыңғай электрондық кезек құру;

- балалардың жекелеген санаттары үшін орындарды бөлу кезектілігінің өлшемдерін белгілеу;

- кездейсоқ іріктеу механизмін қамтамасыз ету, бірақ барлық өтінімдерді міндетті түрде тіркеу;

- балалардың қосымша білім беру қызметтерін алуға тең қолжетімділігін қамтамасыз ету.

Өз тарапымыздан біздің фракция осы жұмысты заңнамалық сүйемелдеуді қамтамасыз етуге дайын.